Hotelowe i recepcyjne wymiany walut

W większości przypadków, w sklasyfikowanych hotelach cztero i pięciogwiazdkowych, koniecznym jest wykonywanie w recepcji kantorowej wymiany walut. W związku z tym, każdy recepcjonista musi mieć ukończony kurs kasjera walutowego. Taki jest wymóg gwiazdkowej klasyfikacji na tych etapach. W związku z tym, każdy gość w hotelu powinien mieć możliwość wymiany jakiejkolwiek waluty, natomiast każdy recepcjonista powinien wiedzieć, w jaki sposób rozpoznać fałszywy banknot, bez względu na to, jakiej jest on narodowości. Kantory w hotelach cztero i pięciogwiazdkowych powinny działać na zasadach typowych kantorów, ze wszystkimi uprawnieniami. Nie musi się on zawierać w recepcji, może mieć wydzielone oddzielne miejsce, oby wszystko było zgodne z prawem, a za działalność handlową walutową odprowadzane były właściwe podatki. W wielu hotelach, które nie są sklasyfikowane, również można wymienić walutę, tylko częściej dzieje się to na zasadach nie oficjalnych, z reguły w recepcji hotelu. Właściciele zgadzają się na dokonywanie wymiany walutowej, bazując na średnim kursie w Narodowym Banku Polskim i dodając do tego mocno zawyżoną marżę. Na takie transakcje rzadko kiedy zostają wystawiane potwierdzenia, nie wspominając już o odprowadzanych podatkach. Czysty zysk, bez rozliczania się z podatku dochodowego.

You can leave a response, or trackback from your own site.